logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۵۲۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

هدف کارگروه تسهیل، یافتن راه حل برای مشکلات واحدهای تولید است/ دستگاه‌ها و بانک‌ها برای حل مشکلات تولید استان زنجان باید همکاری کنند

هدف-کارگروه-تسهیل،-یافتن-راه-حل-برای-مشکلات-واحدهای-تولید-است-دستگاه‌ها-و-بانک‌ها-برای-حل-مشکلات-تولید-استان-زنجان-باید-همکاری-کنند
استاندار زنجان گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بعد از اتفاقاتی که در اقتصاد و تولید کشور به وجود آمد، تشکیل شده تا نسبت به رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه تولید، چاره‌اندیشی کند.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان اظهار داشت: هدف از تشکیل جلسات کارگروه تسهیل این است که راه حلی برای مشکلی که در یک واحد تولیدی پیش آمده و مانعی بر سر راه تولید قرار گرفته، پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بعد از اتفاقاتی که در اقتصاد و تولید کشور به وجود آمد، تشکیل شده تا نسبت به رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه تولید، چاره‌اندیشی کند.

افشارچی با بیان اینکه هدف از حل مشکلات واحدهای تولیدی این است که مشکل شغلی و معیشتی تعدادی کارگر حل شود، افزود: تمام دستگاه‌ها از جمله بانک‌ها در این زمینه باید همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار زنجان گفت: از بانک‌ها انتظار می‌رود تا نسبت به امهال برای بازپرداخت اقساط معوق واحدهای تولیدی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل جلسات این است که مشکل مردم را رفع کنیم، تصریح کرد: در صورتی که بانک‌ها و سایر دستگاه‌ها همکاری لازم را نداشته باشند، ابزار و راهکار مورد نیاز را پیدا کرده و از طریق آن اقدام می‌کنیم.

افشارچی تصریح کرد: قرار است در این کارگروه، راهکارهایی یافته و با استفاده از اختیاراتی که داریم، تصمیماتی اتخاذ کنیم که منجر به حل مشکلات واحدهای تولیدی شود.

وی در خصوص دستورالعمل تامین مالی زنجیره‌ای (SDF) واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها گفت: این دستورالعمل، پیچیدگی‌هایی دارد اما متقابلاً هم به سود دولت و هم بانک‌ها و هم واحدهای تولیدی است و می‌تواند رونق تولید را به همراه داشته باشد.

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه گفت: تامین مالی زنجیره‌ای(SDF) در سطح کشور، استارت خورده و از طریق بانک مرکزی به تمام بانک‌های عامل، ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: به استناد دستورالعمل واصله از تهران از بانک‌های عامل، انتظار می‌رود تا پذیرش تامین مالی زنجیره‌ای در استان زنجان را شروع کنند.

فغفوری با بیان اینکه 7 بانک در این زمینه عامل هستند، خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی خوبی هم در استان زنجان داریم که می‌توانیم از این تامین مالی زنجیره‌ای استفاده کنیم که از جمله آن ایران ترانسفو است.

حسن دادگر، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان نیز دذ این جلسه گفت: در صورت تصویب کارگروه و تشخیص هیات‌مدیره بانک مربوطه می‌توان جهت تسویه بدهی‌های معوق واحدهای تولیدی، تسهیلات جدیدی را در اختیار آن‌ها قرار داد.// آ

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر